Koen Wouters veilt kunstwerk voor €14.000 ten voordele van videoproject #it’sme van Kinderrevalidatiecentrum UZ Gent

Tijdens het galadiner van ServiceClub Kiwanis Aalst werd een Bronzen Kunstwerk van Charlotte Van Geert geveild voor maar liefst €14.000. De volledige opbrengst gaat naar #it’sme, een videoproject van het Kinderrevalidatiecentrum UZ Gent. Als peter van het project kwam Koen Wauters het kunstwerk persoonlijk veilen in de Aalsterse vestiging van Valckenier.

De Aalsterse afdeling van serviceclub Kiwanis organiseerde zaterdag 15 oktober haar jaarlijkse galadiner. Zoals altijd stond dit in het teken van het ondersteunen van goede doelen, met dit jaar bijzondere aandacht voor het Kinderrevalidatiecentrum UZ Gent. Naast de sponsoring van een Pinofiets en een Hippocamer ter waarde van €13.000, werd ook nog eens €14.000 extra opgehaald bij het veilen van een Bronzen Kunstwerk van kunstenares Charlotte Van Geert. Koen Wauters nam als peter van het Revalidatiecentrum uitgebreid de tijd om het kunstwerk te verkopen en trakteerde de gelukkige koper op een mini-concert en een knieval.

Het revalidatiecentrum van het UZ Gent begeleidt en behandelt kinderen van 0 tot 16 jaar die door acute locomotrische of neurologische problemen in hun dagelijks functioneren zijn beperkt. Deze kinderen kunnen dankzij het videoproject #it’s me in het voorjaar van 2023 samen met kinderen zonder beperking een videoclip opnemen op de toepasselijke beats van Clouseau’s nummer: ‘En Dans’. Peters Koen Wauters en diens zoon Nono Wauters zullen de kinderen meehelpen tijdens de voorbereidingen in de muziek-, dans-, en regieworkshops.

Dokter Ruth Van der Looven van het Kinderrevalidatiecentrum is voortrekker van het project en woonde dan ook de overhandiging van de twee fietsen en de veiling van het kunstwerk zaterdagavond in Aalst bij. “We zijn serviceclub Kiwanis heel erg dankbaar om een eerste financiële steun te bieden aan dit videoproject. Dankzij deze bevestiging kunnen we dit project financieren en heel veel van onze kinderen een ongelofelijke ervaring aanbieden. Een droom die werkelijkheid wordt.”

Beleef hier de geslaagde avond opnieuw !

0,0
0,0 out of 5 stars (based on 0 reviews)
Excellent0%
Very good0%
Average0%
Poor0%
Terrible0%

There are no reviews yet. Be the first one to write one.